mandag 7. oktober 2013

Endelig !!!

Endelig skal de komme et blogginnlegg fra meg igjen.
Den siste tiden har mye av fritiden min gått med
til forberedelser til Vestlandstreffet i Molde.
I tillegg har jeg også blitt student på fritiden, 
jeg har sittet å bladd i den store røde boken "Norges Lover".
Jeg har vært på 2 samlinger i Oslo, og i dag fikk
jeg levert innleveringsoppgaven min. Når Vestlandstreffet 
er over blir det bare lesing fram til eksamen i slutten av måneden.

I tillegg har jeg tatt på meg oppgaven å være kasserer
i landsgildeledelsen for St. Georgs Gildene.
At jeg aldri kan lære.

MEN jeg har fått sydd litt.
Datteren min fikk for noen år siden en trusepose.
Da hun var i Tyrkia med familien for 2 år siden
fant hun ut at posen var fin å ha reisedokumenter i.
På bussturen til flyplassen ble Ingeborg bilsyk.
Hva gjør man når man mangler spypose??
Jo bruker truseposen. 

Til denne turen fikk hun ny trusepose.



For at hun skulle ha noe å ha reisedokumentene i 
sydde jeg også en reisedokumentmappe til turen.


På innsiden er det god plass til 4 pass og reisedokumentene.

På baksiden er det en plastlomme til boardingkort.
Nå kan de ha alt på en plass.
Og den kan ikke brukes til spypose.

Jeg har også fått tid til å sy et slumreteppe som skal loddes ut på 
Speidermessen i Molde. Det er sydd av layer cake fra Moda.

Det er quiltet med knuter mellom rutene.

På baksiden har jeg sydd på dette.


Resten av uken skal brukes til de siste forberedelsene 
til vestlandstreffet som åpner på fredag kl 16.00.

Det er ca 150 påmeldte til treffet, så det har vært mye kryssing
av lister, påmelding, betaling, romfordeling og jeg vet ikke hva.
Flere hundre mailer har vi svart på med spørsmål om alt mulig.

Tror treffet blir bra, med gode kursholdere, fine butikker. 
Fin utstilling både på hotellet og i butikkene i byen.
Der blir det mulig å se noe av alt det fine som
medlemmene i Molde quiltelag har laget.

Gleder meg til treffet, men det skal bli godt når jeg kan sette meg 
i sofaen på sødag.


7 kommentarer:

  1. Lykke til med Vestlandstreffet! Gler meg til å reise til Molde:)

    SvarSlett
  2. Praktisk trusepose og reisemappe du har sydd:) Lykke til med Vestlandstreffet til helgen!

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se deg på bloggfronten igjen. Fin trusepose og reisemappe. Kjempefint teppe. Nå er det siste innspurt før helga. Skal bli kjekt. Vi snakkes i ettermiddag.

    Klem fra fjellet

    SvarSlett
  4. Flott reisemappe i lekkert stoff, og kjekk trusepose. Synes du har sydd mye jeg, i tillegg til arbeidet med Vestlandstreffet. Det skal bli en spennende helg, gleder meg:)

    SvarSlett
  5. Tyget som Du sytt trospåsen i var tufft, tycker jag. Och Din resedokumentsmapp verkar vara praktisk, som den ser ut.

    Dollandesign

    SvarSlett
  6. Så fint at du har fått tid til å sy, og blogge litt igjen. Det er töft å studerere og få tid til andre ting samtidig. Lykke til i helga, håper det blir vellykket. Synd jeg ikke har mulighet til å väre med.
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  7. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlett