onsdag 24. oktober 2012

Liten toalettmappe

Nå har jeg også kastet meg på bølgen
med å sy sminkepunger / toalettmapper.


På septembermøtet i Molde Quiltelag viste Tina Eckeroth
hvordan vi på en enkel måte skulle sy i glidelås.
Jeg har sydd mange glidelåser i mitt liv,
men dette var en enkel og grei måte å bruke på slikt som dette.
Hun brukte da sminkepungen som det er mønster på i
boken "Lappedrømmer" som Tina har skrevet sammen med Hilde Lien.

Det er også dette mønsteret jeg har brukt her. Jeg har forstørret
den til 130%. Enkelt og greit, jeg la mønsteret på kopimaskinen.
Jeg quiltet ferdig en 30 cm som jeg hadde liggende,
og det holdt til denne og 3 små i orginalstørrelsen.
De skal jeg sy i kveld.
Grei måte å få brukt opp noe av stofflageret på.

På denne har jeg brukt "usynlig" tråd når jeg har quiltet.
Synes det er litt fint når stoffet er så mønstrete.
Jeg har prøv å fremheve formen på blomstene,
men det er ikke så enkelt å se på bildet.
Jeg likte veldig godt å sy med denne tråden,
hadde ingen problemer med den.

Ønsker dere alle en fortsatt fin uke.

8 kommentarer:

  1. Fin sminkepung dette gitt. Ha en fin onsdag

    SvarSlett
  2. For et tøfft stoff Astrid, flott toalettmappe! klem

    SvarSlett
  3. Hei.
    Så fin sminkepung du har laget :-)fine farger..

    SvarSlett
  4. Fint stoff til fin sminkepung.

    SvarSlett
  5. Stilig, men hvor er resten av produksjonen??
    Klem fra fjellet

    SvarSlett
  6. Den ble fin! Artig med stormønstrede stoff!

    SvarSlett