mandag 31. januar 2011

Nordlys-blokk og to nye puter.

Årets blokklotteri på årsmøtet i Norsk Quilteforbund i Tromsø
er inspirert av det flotte nordlyset.
Blokken skal sys etter gitte mål. En blokk gir et lodd i lotteriet.
Gevinsten er blokker nok til et teppe.

Dette er min første blokk.
Målet er å sy fire til.

Jeg har også sydd to puter som jeg skal gi bort.
Dette er en forsinket bursdagsgave til en tantejente.
Det er bilde av hennes barn på den.

Denne er til en jeg er gammeltante til.
Den er sydd av restene etter teppet
jeg sydde til konfirmasjonen hennes.


Det er godt at sytørken som jeg har hatt 
nå på nyåret er over.
Planene for alt som skal gjøres er mange.
Det er nesten slik at jeg ikke har tid til å gå på jobb.
Har også noen UFOer liggende, men de ligger godt en stund til.



7 kommentarer:

  1. Så mye fint. Kjempefine farger på nordlys-blokka.
    Stilige puter, heldig de som dem.

    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Så nydelig Astrid :o)
    Nordlysblokken er kjempeflott, spennende det blir med lotteriet!
    Superfine puter også!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  3. Hei
    Utrolige fine barn på den puta ;)
    Nå har jeg fått opp arbeidsbenken min så er nå er det bare å sette i gang ....

    Klem fra tantejenta :)

    SvarSlett
  4. Nydelig blokk til lotteriet, for ikke å snakke om putene - de var bare supre! Heldige jenter.
    sees i morgen?
    klem fra Trine

    SvarSlett
  5. Spennande med blokklotteri.
    Flott nordlysblokk, og nydelege puter.

    SvarSlett
  6. Nordlysblokken din er utrolig lekker, det samme er putene. Nydelige.

    SvarSlett
  7. Fin blokk og fine puter. E ferdig med ei blokk i au
    Randi H

    SvarSlett