fredag 1. april 2011

Nytt stitchery

I mens jeg venter på våren
har jeg begynt på en ny løper.
Dette mønsteret fint jeg i et nytt
norsk hefte

Fine sting Våren - med nål og tråd.
Kjempefint hefte for de som
er glad i stitchery.
Jeg synes løperen på mønsteret
var så fin i lyseblått. men jeg bruker da ikke
noe lyseblått på stuen.
Kanskje den blir grønn, men jeg har
da flere av de lyseblå Moda stoffene
som er brukt.
Vi får se.
Mønsteret har jeg overført med hjelp av

Transfer Eze som jeg kjøpte i Tromsø.
Måtte jo prøve det.
Det er et tynt papir som limes på stoffet.
Når det er ferdig brodert skylles det av i vann.
Da papiret skal skylles vekk kan jeg ikke
fargelegge blomstene før jeg syr de.

Ute har det vært nydelig sol og varmt i dag.
Det ligger fortsatt mye snø i hagen.
Men det er noen små tasser innmed husveggen
som vil opp og frem, og litt snø er ikke til hinder.


Det er da et lite håp om at det blir vår snart.

God helg til alle.



10 kommentarer:

  1. Det blir nok en fin løper..Har litt forskjellige sømprosjekter i hodet...Prøve å sy ei pute til hver av ungene med babybilder på :)

    Kos deg i helga tante

    randi

    SvarSlett
  2. Et flott hefte med mye fint. Lykke til med stitchery :-)

    SvarSlett
  3. Søtt stitchery, dette blir nok en fin løper selv om du ikke velger lyseblått. God helg!

    SvarSlett
  4. For en nydelig løper. Treng noe vårlig nå :)

    SvarSlett
  5. Dette er et skikkelig vår/sommerlig stitchery. Har også kjøpt det, og skal komme igang snart. Lykke til med fortsettelsen. Ønsker deg også en fin helg.

    SvarSlett
  6. Nydelig vårlig broderi du starter med, Astrid :o)
    Så fint at du koset deg i Tromsø!
    Ser dere har litt snø enda, her lavet det ned etter at dere hadde quiltehelgen, så nå er det FULL VINTER igjen!! Ser fram til vår og sommer.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  7. Spennende prosjekt. Nå tror jeg endelig våren er kommet.
    Ha ei fin syhelg.

    Elisabeth

    SvarSlett
  8. Skulle vel ha sydd meg noe vårlig jeg også...kanskje det blir fortere vår da ;)
    Denne løperen var rett og slett lekker!!
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  9. PS.
    Det ligger en Award og venter på deg i bloggen min ;)
    Ha en fin søndag :D

    SvarSlett
  10. Det er så deilig med vårtegn, da vet vi at vi går mot varmere tider. Hos meg har ikke snøklokkene tittet frem ennå, men de kommer nok i løpet av uken håper jeg.

    SvarSlett