søndag 22. mai 2011

Et skritt lenger.

Jeg begynte for noen uker siden
å sy på en løper som sto i bladet
Fine sting - Våren med nål og tråd.

Den skal ha et midfeldt med blå ruter
og øyenstikkere og en blå ramme rund.
Problemet har vært å finne fine
fargestifter til å fargelegge den med.

Jeg bestilte dette skrinet
hos Polar Quilt. Bestilte en dag og
fikk det neste dag. Flott levert.
Det er disse fargene som er brukt i bladet.
Kjempegode farger å bruke.

Jeg har også brodert et bilde
til Ingeborg.
Dette fikk også farge på seg i dag.
Skal bruke grønn ramme rund.
Det skal også være border med
broderte roser oppe og nede.

Været ute ser ut til at det skal bli
mulig å få sydd både løperen og bildet.

Astrid

13 kommentarer:

  1. Så flott det blir. Har ikke sett mønsteret så nå er jeg spendt på å se dette ferdig :o) Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Dette ble jo fint. Har sydd stitcheriet jeg også, men ikke fargelagt det enda:))

    Ha ei fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  3. Dette blir fint..Gleder meg til å se.. Her har det gått i rydding og maling i helga..Pussa opp lillegangen og er strålende fornøyd.

    Randi

    SvarSlett
  4. Et skjønt lite stitchery. Løperen har jeg også tenkt å sy, men har såvidt begynt på stitcheriene. Du er heldig som er ferdig. Ikke lenge før duken er klar da tenker jeg. Lykke til.

    SvarSlett
  5. Flotte ting! Nå spør jeg sikkert dumt, men holder fargene under vask? Jeg har aldri prøvd denne teknikken. :-/

    SvarSlett
  6. Koselige motiv, gler meg til å sjå det ferdig:)
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei! TAkk for kommentar hos meg. Det er artig å oppdage nye bloggere, og nå skal jeg ta meg en rundtur hos deg. Jeg var i Molde for første gang i fjor sommer - en nydelig by. Min ene oldefar kom fra Hjelvika på andre siden av fjorden.

    SvarSlett
  8. Oi så spesielt, Astrid :O)
    Skal disse fargene være holdbare på stoffet??
    Gleder meg å se!
    ha ei flott helg.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  9. Flott motiv. Lykke til videre med prosjektet

    SvarSlett
  10. Så flott stichery og så nydelig det var farget. Flott blogg du har. Jeg legger meg til som følger.

    SvarSlett
  11. Å så fine stitchery, gleder meg til å se duken ferdig :-)
    Ha ei flott uke videre.

    Sissel

    SvarSlett
  12. Takker for koselig kommentar i bloggen :-)
    Nydelige stitchery du har laget - lekkert med kritt fargene, de gjør seg veldig.

    SvarSlett
  13. Så flotte blomstene dine ble i blått. Jeg har mine i rødt. Blir flott begge deler. Jenta er også nydelig. Mange flotte mønster i dette heftet. Gleder meg til å se løperen din ferdig. Ha en lang og fin helg!

    SvarSlett