søndag 22. april 2012

Lenge siden sist - nye prosjekter

Nå begynner det å bli veeeldig lenge siden
jeg har skrevet noe på bloggen.
Og mye har skjedd siden sist.


Jeg har begynt på et nytt prosjekt.
I påskeferien var Gunn Marit og jeg en tur
Der ble bånd og stoff til ny bunad til Ingeborg innkjøpt.
Der var det utrolig mye å velge i, så det var vanskelig å bestemme seg.
Vi endte opp med disse rosebåndene.

Påskedagene i Moss var litt kalde, men med mye sol.
Vi var på sykkelturer, grilla i fjæra.
Og kosa oss mye.


Vi var på påske-egg jakt, og jammen fant vi noen også.

Vi har feiret Magnus sin 5 års dag forrige helg med både
barneselskap og voksenbursdag.

Vi kosa oss, jeg fikk høre historier om
Magnus sin hemmelige venn "Robbot-boy",
Vi bakte bløtkake. Det skulle være sjokoladekake
med vann oppå, for da ble den bløt. Logisk.

Kost meg med Ingeborg når hun kom fra skolen.
Det var kjekt å slippe SFO.

Jeg hadde med andre ord en ordtlig mormor uke
til jeg reiste hjem forrige søndag.

Denne helgen har jeg vært på Averøya og
feiret 4 års dag til Albert,
gammeltantegutten og fadderbarnet mitt.

I morgon, i morgon, men ikkje i dag
skal eg ta fra symaskina mi, trur eg.
Eg skal berre sjå en fotballkamp fyrst.

Ha ein fin uke.
Nyt våren.


7 kommentarer:

  1. Ser ut som du har kosa deg. Spent på ditt neste prosjekt.
    Krysser fingre for fotballkampen i kveld.
    Ha ei fin uke du også.
    Klem

    SvarSlett
  2. Sikker på at du hadde topp hyggelig med mormor-tid! Flotte rosebånd,lykke til med sying av bunad,imponerend-gleder meg til å følge med! Happy Quilting:-)

    SvarSlett
  3. Det høres ut som du har hatt det fint, -og det er bra;) Bunaden blir nok kjempefin;) Lykke til med både kamp og prosjekter;)

    SvarSlett
  4. Så koselig du har hatt det:) Lykke til med bunadsøm, det er ikke så lenge til 17.mai så du har vel kanskje starta?
    Klem fra "over fjorda"

    SvarSlett
  5. Kjekt med bunad, blir et spennede proskjekt.Du er helt tillgitt for at det er lenge siden sist bloginnlegg. Barnbarn kos er det beste som finns. Symaskina kan jo ikke klage så höylytt...
    Gratulerer med seieren... ( Det er bra dere slår Lilleström. :-) Jeg pleide å sitte på Lilleströms hjemmelags tribune, og heie på Molde. Det var IKKE särlig populärt, og jeg fikk beskjed om å sette meg og holde kjeft... !! ) Det var på den tiden jeg bodde i Lilleström...

    SvarSlett
  6. Ja Astrid ,det er ikke bare du som ikke har sydd. .
    Kjekt å være mormor

    SvarSlett
  7. Lykke til med sying av bunad - lekre stoffer :-)

    SvarSlett