fredag 19. oktober 2012

30 år gammel UFO er ferdig

Det er nesten flaut å si det, men denne genseren
begynte jeg på til min datter da hun var ca 8 år.
Nå er hun 38. Den blir nok litt for liten til henne, men
hun har da en stor liten frøken på 7 år som kan bruke den.




Da jeg fant den i "tølene" mine var bolen og en arm ferdig.
Da var det bare å gjøre den ferdig.
Typisk så manglet jeg garn til de siste 6 omgangene på siste armen.
Dette garnet var ikke å finne mer i Molde.
Da var det bare å rekke opp igjen bolen til under ermhullene
for å korte den inn med 1 ruterad.
Den er strikket i bommullsgarn, tror det heter Safari fra Kattens.
Blomsterne er brodert i perlegarn.

Grunnen til at den ikke ble ferdig er jeg ikke sikker på.
Den var ment som en sommergenser,
Jeg ble vel ikke ferdig før sommeren var slutt,
og nå neste sommer kom var den kanskje litt liten.
Det var vel et annet håndarbeid som var mer fristende.

Takk til alle som har tittet innom meg,
og spesielt til du som legger igjen en kommentar.

Ønsker dere alle en fin helg,
med eller uten håndarbeid.


8 kommentarer:

  1. Så fin genseren ble. Passer vel til frøkna i Moss til sommeren. Og en ufo mindre i "tølene" dine
    Ha ei fin helg.

    Klem fra fjellet

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Eg må sei, eg er så facinert av UFO-er, i alle slags former. Så kjekt at du fant en som var så gammel, og som likevel kunne fullføres. Varm klem!

    SvarSlett
  3. Dette var virkelig en UFO, men den blei knallfin til frøkena i Moss:) God helg og klem fra byen

    SvarSlett
  4. Er det liv er det håp, er det noe som heter, og det kan vel passe på denne UFO'n. Vanskelig å ta tak noe som er så gammelt.
    Grattis til riktig fin genser, at den ble ferdig. :-) Da er det jo håp for oss andre også. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  5. Det var UFO`en sin det, men så lekker som den ble.
    Så søtt med de broderte blomstene på.
    Tipper den heldige blir glad...
    Så svarer jeg på spørsmålet fra bloggen min.. Ja det er lommer inni toalettmappen min :O)
    Ha en fin uke og kos deg masse ...

    SvarSlett
  6. Hei, og takk for trivelig innlegg på min blog-hop blokk.
    Det er spennende med blog-hop. Hvorfor ikke pröve du også neste gang? Vi er så få i Skandinavia som er med, og mdm Samm vil gjerne få med flere herfra... Gå inn på http://www.sewwequilt.com//
    så får du se hva jeg mener.....Det er en utfordring :-)
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  7. Har en UFO som er 36 år. Linduk som jeg har vevd sjøl ,men ikke kanta.
    Randi

    SvarSlett
  8. Takker for koselig hilen i bloggen min :-)
    Herlig genser - og deilig og bli ferdig med en UFO. Har selv akkurat fått ferdig en genser som lå ca 30 år - utrolig hvordan disse følger en.....
    Ønsker deg en kreativ og fin uke.

    SvarSlett