mandag 1. oktober 2012

Hva kom først? Høna eller egget?


Ja slik kan vi nesten lute på med disse løperne


Denne er sydd av bosset etter


denne eller er det omvendt??
Jeg er ikke helt sikker.

Den øverste er sydd etter en av modellene
vi hadde på kurset med Anne Beier Finnestad.
Den med bare hjerter er min ide.


Her er en grønn variant.


Detaljbilde, de små hjertene er lilla. Fikk ikke frem fargene så godt.

Alle løperne er sydd til speidermessa i Molde.

På lørdag fikk jeg bestilling på et viktig syoppdrag.
Magnus på 5 år ønsket seg superheltkappe.
Den skal være blå øverst og grønn nederst.
Han ville ha et belte som matsjet. Det skulle ha stjerner på hver side.
Det kunne også godt være stjerner bak på kappa.
På lørdag skal han på bytur sammen med mamma
for å kjøpe stoff.  I Moss har de en helt utrolig
stoffbutikk. Rommet er på ca 30 m2 og det der helt
fylt med stoff. Det er ca 1 m2 ledig gulvplass som du kan gå på.
Det er også et tilsvarende rom i kjelleren.
Tror det er stoff der tilbake til 70 tallet.
Et lite skattekammer.

Det er ikke så mange butikker du finner som
selger stoff til klær. I hvertfall ikke her i Molde.

Ønsker dere alle en kreativ uke.
På onsdag er det quiltemøte igjen. Gleder meg.


4 kommentarer:

  1. Artige løpere. Denne teknikken gir jo uante muligheter.

    SvarSlett
  2. Hærrlighet kor produktiv du hæ vøre!! Artig vri med berre hjerter også - har ikke begynt på denne mønstra ennå jeg:)

    SvarSlett
  3. Så flotte løpere, og så skal noe av det være boss!? Det er ikke lett å se!

    SvarSlett
  4. Trodde jeg hadde lagt inn kommentar på denne, men nei. Löperene er flotte, smart måte å bruke rester på....
    Takk for kommetar på mine ugler.. De er nesten levende, og krever å få komme frem. I går kveld ble en Supermann-ugle til lille Markus,6 år. Vet nok at M vant :-)!! Min mann har også bedt om blå hvite ugler (MFF) så de er på gang... ;-)
    Ha en fin helg. PS: Symaskina er også igang igjen......

    SvarSlett