fredag 13. august 2010

En trivelig tur

Elisabeth og jeg hadde en trivelig tur til Åndalsnes i går. Målet for turen var Rauma Ullvarefabrikk på Veblungsnes. Måtte fylle på garnlageret.


Kjøpte mye Pt5 garn. Noe skal bli til en genser til Magnus, en monster bukse og litt til.

Etter 2 timer på ”ullvaren” var det tid for noe mat. Turen gikk til Åndalsnes sentrum og lunsj på sommerrestauranten Kaikanten. Været var så fint at vi kunne sitte ute. Etter en rusletur i sentrum fant vi ut at det var på tide med en tur tilbake på ”ullvaren”.

Jammen fant vi noe å kjøpe denne gangen også. Nå hadde de lagt mer finullgarn i tilbudskassa. Fant litt som skal bli tova luer. Garn til blånisselue ble det også. Litte annet ble det også. Det hadde fått et nytt bomullsgarn ” Helårsgarn” som er fint til å strikke kluter av. Dette måtte prøves.



Finn Schjøll har sammen med Rauma Ullvarefabrikk laget en nydelig bok med oppskrifter på ting som er tovet, heklet eller strikket. Selvfølgelig havnet den i posen. Boken hører med til en serie med porselensservise som ble lansert i fjord. Han har også designet en duk til samme serien, den havnet også i posen. Det som står på ønskelisten er et Rørospledd som han også har designet.


Jeg måtte prøve litt fra boken. Den første pulsvarmeren ble ferdig.


Min mor vokste opp på Veblungsnes ikke langt fra fabrikken. Jeg tilbrakte mange sommerer der inne hos onkel og tante. Mellom deres hus og fabrikken ligger en liten park med lekestativ. Jeg måtte da prøve svingstativet igjen.
Dagen ble avsluttet med middag på en veikro med utsikt til fjellene og elva. Dessverre låg tåken ned i fjellene så det ble ingen klatretur i Trollveggen på oss. Det var vel kanskje bare bra.
Takk Elisabeth for en trivelig dag. Det hun kjøpte kan dere se på Elisabeths blogg.

3 kommentarer:

  1. Selv takk. Det ble med mye fint hjem i går. Er så glad at du har fått fylt opp garnlagret ditt. Mitt er blitt overfylt, for det var langt fra tomt. I dag skal jeg nyte synet av handelen. Stilig pulsvarmeren ble.
    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Ser ut til å ha vært en fin tur til Rauma. Skulle gjerne vært og gått beserk på et slikt sted.
    Har titta igjennom bloggen din og du har mye fint. Kommer nok innom igjen. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. Ser ut til at dokke har kosa dokke på Næs :-)

    SvarSlett