mandag 23. august 2010

På kurs med George Siciliano

I helgen var jeg på kurs med George Siciliano, en anerkjent kunstner fra USA. Han har vunnet flere priser for sine arbeider. Kurset var arrangert av Syskrinet i Molde. Vi startet på fredag med "Show and Tell" med George. Han fortalte om sitt liv som quilter og viste noen av sine arbeider. Han startet med quilting etter at han ble pensjonist. En dag han hadde sett en fin quilt i et magasin spurte han konen sin om hun kunne lage en slik. "Gjør det selv" var svaret han fikk, og dermed var han igang.

George med et av bildene han har fått pris for.



Her er noen av arbeidene til George siciliano.


George i aksjon ved symaskinen.


Her kan dere se dimensjonen på arbeidene hans.

Lørdag fikk vi utdelt noen ark med forkjellige blokker
 som vi skulle dele opp og etterpå pusle det sammen
 og designe vår egen quilt.


Vi fikk god hjelp av George til arbeidet.


Her er min design.


Dette sydde jeg i helgen. Blokken er 9 x 9 cm og består av 45 biter.
Jeg skal ha 28 blokker ialt.
Aldri har jeg vært på et kurs der jeg har sydd så lite, men lært så mye.


George og en knippe glade quiltere.
En stor takk til Gerd på syskrinet AS for et trivelig og lærerikt kurs,
og for at hun hadde gjort dette mulig for oss.
Vil du se mer av George Sicilianos arbeider finner du det her.

5 kommentarer:

  1. Supert kurs. Virkelig verd å være med på.
    Fine bilder og quilten blir sikkert flott.
    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Takk for fine kursdager! Har pakket ut igjen maskina og kuttet biter til 2 blokker, men ikke begynt å sy. Fine bilder du har lagt ut, mon tro om noen er fra mitt kamera?
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Takk for ei fin helg, dette var et supert kurs og jeg er kjempespendt på det ferdige resultatet:-)

    SvarSlett
  4. Oi, så spennende! Ser litt vanskelig ut med alle de små bitene.

    SvarSlett
  5. Jøsse navn så flott. Men det ser så vanskelig ut...og lite. ;o)

    SvarSlett